Van overtoerisme naar duurzaam toerisme
Toerisme is een mooi gegeven: ontmoeten en ontdekken geeft kleur aan ons leven. Op sommige plekken lijdt de mooie bestemming gaat onder de te grote stroom bezoekers. Reizen wordt dan consumptie. De inwoners en hun leefomgeving worden onbedoeld attracties. Prince Harry roept op internationaal te gaan samenwerken om van toerisme een positieve kracht te maken. Wat kunnen wij in Nederland doen? Perspectief 2030 is een begin. Hoe jagen we duurzaam toerisme aan samen als sector?
Deze inspiratie is gedeeld - Presentaties
Graag delen we de presentaties van de sprekers zodat jullie inspiratie kunnen delen.
Toerisme: connectie of consumptie?
KIJKTIP
Filmmaker Ilja Kok deelde tijdens de inspiratiedag haar documentaire 'Framing the other'. Een film die bewust maakt van de manier waarop toerisme kan doorslaan in consumeren. Ook in Nederland zien we dit op enkele plekken gebeuren. Kijk ook Ilja's andere documentaire.
Kijk Ni Hao Holland
Bekijk de sfeerimpressie - FOTO'S
Benieuwd hoe het eraan toe ging of nog even terugblikken? Dit zijn de foto's van de dag, vrij om te downloaden.